"a szeretésen
kívül minden emberi
tett: romépítés"

(Fodor Ákos)

.........................................................................................................................................

Thursday, August 27, 2009

Az igaziak

Valahol egyszer azt olvastam, egy kapcsolatban valaki mindig jobban szeret, mint a másik. Mégis, jobb annak lenni, aki jobban szeret. Ezt én nagyon sokáig nem értettem, aztán egyszer megsejtettem, mit jelent, de nagyon hamar el is illant ez a tudás. Hiszen én mindig csak az egyik oldalt tapasztaltam meg... legalábbis mindig ezt hittem.

"Nyilvánvaló, hogy vagy szeret az ember, vagy szeretik: ezt a váltóáramot a természet kérlelhetetlen következetességgel szervezte meg. Az összhang legtökéletesebb és legszerencsésebb formája, mikor az egyik különösebb lázadozás nélkül tűri, hogy a másik szeresse. A természet végül is kegyes: igaz, soha nem adja meg, hogy az szeressen, akitől ezt reméljük, de módot ad arra, hogy korlátlanul szeressük azt is, aki bennünket nem szeret." (Márai Sándor)

No comments: